Jul 23, 2011

SALING HORMAT-MENGHORMATI SUPAYA TIDAK MENCARI MASALAH






semua orang nak rasa dihormati kan?bukan kita je yang nak dihormati.orang lain pon kita kena hormat juga.tak kira lah die lebih tua dari kita ke lagi muda ke kena jugak hormat.jangan nak tunjuk besar kepala kita je.Jangan nak igt yg kita ni lebih bagos dari orang lain kita sempurna bagai.sebab igt tak de siapa pun yang sempurna atas bumi ini.

makan lama aku makin sayang dekat cikgu2 aku yang mengajar aku nih.tak kira subjek penting ke tak penting.yang pasti saya sayang cikgu sangat.hormat cikgu barulah ilmu yang diajarnya menjadi berkat untuk kita.ya!makin lama makin hampir juga masanya aku tanggalkan kain biru yang saban hari aku pakai yang senantiasa mengingatkan diriku ini sebagai seorang pelajar.masa juga makin hampir untuk aku meninggalkan sekolah yang hampir lima tahun memerangkap jiwa ku disana.yang sentiasa memintaku untuk berbakti padanya.pahit getir manis sedih gembira semuanya telah aku lalui disana.sekolah yang tiap2 pagi aku merungut kena bangun pagi untuk sampai kepadanya..mungkinkah aku akan merinduimu wahai sekolah??kita tengok sajalah nanti.


p/s:hormat cikgu yang ajar kau.kalau kau gagal subjek die kau takkan dapat sijil.ingat tu:)

No comments:

Post a Comment